Thursday 4 August 2016

PENAWAR KANSER PROSTAT


Penyebab dan Faktor Penyumbang Kanser Prostat


Selalu kita dengar bahawa disaat ini ramai lelaki yang alami kanser prostat. Kanser ini selalunya tumbuh secara perlahan dan tidak menyebar. Tapi sesetengah pesakit akan mengalami pertumbuhan kanser prostat yang agresif dan mampu menyebar dengan cepat. Kanser prostat mungkin sahaja tidak menimbulkan gejala apapun pada tahap awal. Gejala akan mula timbul ketika prostat terlalu besar atau membengkak dan mulai mempengaruhi uretra.




Beberapa gejala dan tanda yang boleh dilihat diantaranya:

  • Lebih sering buang air kecil, terutama pada malam hari
  • Merasa sakit ketika buang air kecil
  • Merasa pundi kencing sentiasa penuh
  • Adanya darah dalam air kencing atau air mani
  • Tekanan saat terkencing (mengeluarkan air kencing) agak berkurang.

Gelaja-gejala ini perlu diwaspadai walaupun tidak semestinya anda mengalami kanser prostat. Berikut ini adalah gejala kanser prostat ketika sudah memasuki tajap yang parah.

  • Penurunan berat badan
  • Kehilangan selera makan
  • Rasa sakit pada tulang terutama punggung bahagian bawah paha dan pinggul
  • Mual dan muntah
  • Merasa sakit atau keras pada bahagian punggung bawah, paha atas, atau pada tulang disekitarnya
  • Kelemahan atau kelumpuhan pada bahagian bawah

Hingga kini belum dapat dipastikan apa penyebab terjadinya kanser prostat ini. Tapi faktor keturunan dan juga usia seseorang sangat mempeengaruhi terjadinya kanser prostat ini. Jika dalam riwayat keluarga anda ada yang mengalami kanser prostat. Makan risiko anda terkena juga agak besar. Mengkonsumsi makanan yang tak seimbang dan juga obesiti boleh menjadi penyumbang terjadi penyakit ini.

Pelbagai ujian boleh dilakukan untuk mendeteksi adanya kanser prostat ini. Diantaranya yang selalu dilakukan iaitu:

  • Pemeriksaan fisik
Pemeriksaan ini dilakukan untuk memeriksa ukuran kelenjar prostat.
  • Ujian darah
Ujian darah lebih dikenali dengan PSA (prostate specific antigen). Tapi ujian ini tak hanya khusus untuk mendeteksi kanser prosat kerana kadar PSA juga boleh naik akibat kondisi lain seperti infeksi saluran kencing atau radang pada prostat.
  • Biopsi
Sample jaringan prostat akan diambil untuk diperisa di lab.
Peluang pesakit untuk sembuh dari kanser prostat ini tentunya akan lebih cerah apabila sekiranya pesakit mengetahui lebih awal dan membuat rawatan secepatnya. Selalunya pengobatan kanser prostat melalui pembedahan pengangkatan prostat dan radioterapi. Namun jika kanser dah terlanjur merebak, misalnya sudah ke tulang makan harapan untuk sembuh agak tipis. Pengobatan yang dilakukan hanya untuk memperpanjang kan usia dan juga meredakan gejala agar tak muncul.
Anda boleh mendapatkan rawatan alternatif untuk membendung gejala kanser prostat ini. Pengambilan makanan tambahan amatlah penting untuk memastikan keadaan kesihatan anda berada pada tahap optimal. Contohnya sahaja pengambilan makanan tambahan seperti Vivix yang memang sangat bagus untuk bantu rawat penyakit kanser.

vivix untuk kanser prostat
vivix

Vivix mengandungi anggur muscadine yang tinggi antioksidan dan juga kaya serat. Satu kajian yang diterbitkan dalam “Journal of Agricultural and Food Chemistry” mendapati yang anggur muscadine adalah sumber terbaik alllagic acid. Ellagic acid mampu untuk menyekat penghasilan sel kanser (menurut American Institute of Kanser Research). Anggur muscadine juga mengandungi 2 kali  ganda lebih vitamin C. Hidangan 35 biji anggur muscadine memberikan 14 miligram antioksidan atau 23% nilai harian yang dicadangkan untuk diet 2000-kalori. Vivix juga bantu untuk melawan serangan radikal bebas dan juga bantu cegah kanser uterus dan prostat serta memperbaiki daya tahan tubuh.
Dapatkan Vivix hari ini untuk anda dan orang tersayang untuk bantu merawat dan atasi pelbagai penyakit yang diderita. Vivix sangat istimewa dengan kandungan anggur muscadine yang sangat baik untuk kesihatan kita. Dengan pengambilan secara konsisten setiap hari, in sha Allah masalah anda akan segera teratasi. Berikan hanya yang terbaik untuk anda dan orang yang tersayang.

Jika anda nak buat order, anda boleh whatsapp untuk buat pesanan/belian.
019-2653135 >>> ALFILAILI

No comments:

Post a Comment