Sunday, 19 June 2016

PUNCA PASANGAN SUKAR UNTUK MENDAPATKAN ANAK

Setiap pasangan yang berkahwin sememangnya nak cepat dapat anak. Anak adalah impian indah setiap pasangan suami istri. Apabila disahkan mengandung, si bakal ibu dan bakal bapa pasti yang paling gembira dan tak sabar-sabar nak tunggu kelahiran. Memang itulah saat yang mereka tunggu-tunggu.

Ada pasangan yang mudah dapat anak, ada juga pasangan yang perlu tunggu sampai bertahun-tahun untuk dapat anak. Ada yang dah cuba macam-macam cara, tetapi masih lagi beluma ada rezeki. Stres pun ada lebih-lebih lagi bila ramai kenalan bertanya bila nak dapat anak.
Kesian sangat kan.
Ramai yang tak tahu, punca-punca kenapa tak subur dan sukar dapat anak. Menurut web natural-fertility-info.com, ada 10 sebab utama kenapa pasangan tidak subur atau sukar dapat anak.




Sebab #1 : Kecelaruan Ovulasi
Ovulasi tu adalah proses ovari keluarkan telur untuk disenyawakan. Ia berlaku sebulan sekali. Ovulasi berlaku 2 minggu sebelum period biasanya.
Biasanya ia berlaku pada hari ke 14 jika kiraan normal. Atas nama lain, bila ovulasi tak stabil dan celaru, maka bilangan hari period jadi tak normal. Ada yang period beberapa hari aje, ada pula yang lama sampai berbulan-bulan. Normal cycle adalah 28 hari.
Hormon yang tak stabil adalah punca utama berlakunya ovulasi yang tak betul dan tak normal ni.
Rupa-rupanya ada banyak faktor yang menyebabkan hormon tak stabil ni:
- Telur tak sihat
- ada masalah pada kelenjar endokrin
- kurang nutrisi
- stress
- Xenohormones
- Gaya hidup yang tak sihat
- Kurang berat badan
- Obesiti
- Penggunaan ubatan yang mempunyai hormon, contoh pil perancang
- masalah genetik






Sebab #2 : Bilangan Sperma yang Kurang
Menurut doktor, bilangan sperma yang sihat adalah 20 juta dalam satu mL. Kurang daripada jumlah itu termasuk dalam sebab tidak subur kerana bilangan sperma yang kurang.
Ada beberapa sebab masalah sperma yang kurang"
- Gaya hidup tidak sihat - merokok, pemakanan tidak terjaga, stress, pencemaran, masalah pakaian yang ketat
- antibodi yang anti-sperma
- masalah genetik
organ peranakan yang rosak
Sakit contohnya sedang membuat kemoterapi barah






Sebab #3: Sperma tidak sihat
Sperma yang tidak sihat adalah termasuk motility (gerakan sperma, ekornya) dan morphology (bentuk sperma dan DNA). 25% kes ketidaksuburan adalah disebabkan sperma yang tidak sihat.
Sebab ini lebih kurang sama dengan sebab kurang sperma walaupun tidak semua lelaki yang kurang bilangan sperma mengalami sperma yang tidak sihat dan sebaliknya.







Sebab #4: Tibu Fallopio Tersumbat
Tiub fallopio adalah laluan membawa telur dari ovari ke uterus, jika ia tersumbat, telur tidak boleh keluar. Antara sebab tiub fallopio tersumbat adalah :
- Penyakit Inflamasi Pelvik (PID)
- Endometriosis
- Fibroid
- Mengandung Luar Rahim
25% daripada kes ketidaksuburan adalah disebabkan tiub fallopio yang tersumbat






Sebab #5: Endometriosis
Endometriosis adalah lebihan salutan endometrium pada uterus yang biasanya membesar bagi persediaan penerimaan telur yang disenyawakan, tetapi tidak keluar habis ketika period. Bila ia melekat pada bahagian badan yang lain dan kadang-kadang berlaku berdarahan di tempat tersebut.
35-50% ketidaksuburan pada wanita adalah disebabkan oleh endometriosis. Ia adalah 2 - 3 kali ganda dari kadar ketidaksuburan dalam masyarakat kita.





Sebab #6: Polysystic Ovary Syndrome (PCOS)
Sindrom ini terjadi adalah dari hormon badan yang tidak stabil. Bila hormon tak stabil, kitaran period terganggu, berat badan bertambah, kerintangan insulin meningkat, masalah kulit, cysts kecil di ovari dan hirsutism (lebihan bulu pada badan/rambut gugur). Tidak semua wanita yang dikesan ada PCOS ada semua simptom, ada yg ada 2 - 3 simptom sahaja. Ia dikesan dialami oleh 4-18% wanita.





Sebab #7: Telur yang tak sihat
Ada banyak faktor yang memberi kesan kepada kesihatan ovari dan telurtermasuk faktor persekitaran, hormon, stress, cara hidup dan penuaan
Nota penting: Masalah bilangan folikel yang rendah dengan telur yang tidak sihat sebelum umur 40 mungkin tanda Kegagalan Ovarian Pramatang /Premature Ovarian Failure (POF)
Berikut adalah sebab-sebab telur menjadi tidak sihat.
- Gaya hidup yang tidak sihat - merokok, tak jaga makan, stress, pencemaran
- Hormon tidak seimbang
- Genetik
- Organ peranakan yang rosak
- Sakit seperti menjalani kemoterapi kerana barah
- Kecelaruan auto-immune
- Penuaan


Sebab #8  Antibodi yang anti-sperma. 
Ada kes berlaku tindakbalas disebabkan air mani. Ia mungkin boleh terjadi pada wanita dan lelaki. Antibodi terbentuk secara automatik oleh sistem imun badan yang boleh bunuh sperma. Bila antibodi ini banyak dalam badan, sperma susah nak sampai ke telur, peluang telur disenyawakan sangat tipis.Antibodi ni pun boleh bertindak kepada sperma yang berjaya mensenyawakan telur, maka berlaku keguguran.
Badan seorang lelaki boleh menghasilkan antibodi yang anti-sperma ini bila sperma ini bersentuh dengan sel imun badan mereka. Ia berlaku bila testikel luka seperti lepas pembedahan atau ada jangkitan pada kelenjar prostat. Testikel lindungi sperma dari sel imun, bila ia luka, sperma boleh mati. Lebih 70% lelaki yang mengalami vasektomi akan membentuk antibodi ini. 
Sesetengah wanita ada tindakan alahan/alergi kepada sperma pasangannya. Ia mengaktifkan sistem imun badan untuk menghasilkan antibodi yang anti-sperma yang serang sperma pasangan. Antara kes yang wujud adalah apabila tisu vagina terkena sperma dan timbul ruam atau kesakitan sebabkan oleh alahan itu. 


Sebab #9 Vas Deferens yang tersumbat. 
Vas Deferens tersumbat juga dikenali epididymis yang tersumbat. Vas Deferens ni adalah tiub yang bawa sperma yang subur. Salur Varicose pada testikel adalah punca utama ia tersumbat. Penyakit kelamin juga boleh menyebabkan ia tersumbat.

Sebab #10 Ketidaksuburan Bergabung / Ketidaksuburan yang tak dapat dikenalpasti.
Ada pasangan yang mempunyai masalah lebih dari 1 punca. 20-30% kes tidak subur / sukar dapat anak adalah disebabkan beberapa kes yang bergabung. 15% pasangan yang diperiksa juga ada yang mengalami punca ketidaksuburan yang tak dapat dikenalpasti. Kedua-dua pasangan disahkan normal tetapi masih tidak dapat hamil. 


Produk Shaklee untuk memperbaiki hormon yang tidak stabil adalah GLA Compleks.

Ia juga boleh bantu kecutkan cyst / endometriosis






Kepada yang telah mendirikan rumah tangga, tetapi masih belum dikurniakan anak, anda mungkin boleh mencuba GLA Shaklee. Menurut kajian, ia mampu membantu wanita untuk hamil dengan izin Allah.
1. GLA sebenarnya mempunyai banyak kebaikan dalam penyembuhan penyakit.
GLA (asid gamma linolenik)  merendahkan kolesterol, membantu untuk mengurangkan gejala sindrom prahaid dan membantu dalam pengeluaran cecair kualiti subur serviks.  Asid gamma linolenik (GLA) ditukar kepada bahan seperti hormon yang dipanggil prostaglandin E1 yang mempunyai ciri-ciri anti-radang dan juga boleh bertindak sebagai pencair darah dan membesarkan saluran darah. Ciri-ciri anti-radang GLA membantu melegakan kesakitan dan kekejangan.


2. GLA dan PMS (Sindrom Prahaid)
GLA juga mempunyai kesan ke atas gejala sindrom prahaid dan memberi kesan kepada lendir serviks. Jika anda mengalami sindrom prahaid(PMS), ia mungkin kerana anda kekurangan GLA. Antara sindrom PMS adalahsenggugut, stress dan keletihan.


3. GLA dan Proses Hamil
GLA membantu wanita untuk menghasilka lebih subur cecair serviks yang berkualiti dan lebih subur. Cecair serviks menjadi subur, nipis, berair, jelas dan 'elastik' dan mudah membantu sperma untuk  melalui rahim, tiub fallopio dan telur. Cecair serviks ini juga membantu sperma untuk terus hidup sehingga lima hari di dalam tiub fallopio, sekali gus membolehkan proses hamil berlaku walaupun walaupun hubungan dilakukan bukan masa ovulasi berlaku.
Jika cecair serviks anda adalah tebal, coklat atau kering, ia boleh menghalang persenyawaan. Sesetengah wanita mengalami cecair serviks yang sangat kering sekaligus menghalang pembentukan cecair serviks yang subur.
Jika anda mempunyai masalah seperti itu, anda disarankan minum banyak airdan mengambil GLA dalam membantu pengeluaran cecair serviks subur wanita.


TESTIMONIA





HILANGKAN ANGIN DAN KEMBUNG PERUT

Peppermint Ginger Plus dari Shaklee mempunyai kelebihan dan kebaikan yang banyak setanding dengan vitamin-vitamin Shaklee yang lain. Kebaikan dan kelebihan yang ada pada produk ini menyebabkan ia menjadi pilihan ramai pengguna yang mempunyai masalah berikut:


  • Wanita mengandung yang mempunyai masalah loya dan morning sickness
  • Mereka yang gemar mengembara dan serik mengalami mabuk laut/darat
  • Mereka yang sering mengalami masalah gastrik dan angin
  • Mereka yang sering mengalami kembung perut
  • Mereka yang sering mengalami masalah pencernaan.


Peppermint Ginger diperbuat dari bahan semulajadi dan bukan bahan sintetik . Ia telah diuji secara klinikal dan terbukti mengatasi masalah-masalah yang dinyatakan. Kelebihan Peppermint Ginger diterangkan melalui kandungan bahan herba terpilih iaitu 4 herba dari Barat dan Timur iaitu:


Pudina (Peppermint)

  • Melegakan otot perut, Ia mempunyai kesan penenang
  • Membantu dalam penghadaman.
  • Membantu mengurangkan mabuk laut/darat.
  • Membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit-birit
  • Selain itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul kesan dari rawatan kemoterapi.
  • Pudina meransang pengeluaran peluh, oleh itu menyekat demamapabila seseorang itu mengalami selsema
  • Rasa sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan meningkatkan fokus.



Halia

  • Halia meransang rembesan enim salvia untuk pencernaan makanan.
  • Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakid haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa pantang).
  • Satu kajian di United Kingdom menunjukkan bahawa haliamenghalang muntah selepas pembedahan.

Bacaan lanjut mengenai Halia : 10 Kelebihan Halia yang mungkin kita tidak tahu.



Pokok adas (fennal)

  • Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untukmenghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu. 
  • Juga, Ia dapat membantu dalam masalah elergi dalam saluran usus.


Cekur Manis (anise)

  • Digunakan oleh orang-orang Mesir purba. Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. 
  • Meransang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa
  • Melegakan haba dimusim panas dan lembab
  • Memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut

TESTIMONI 1:



TESTIMONI 2


TESTIMONI 3

MULTIVITAMIN WAJIB BAGI WANITA

Ramai yang tercari-cari multivitamin untuk kesihatan yang terbaik. Pasti tertanya-tanya multivitamin apa yang wajib ada bagi setiap orang dewasa. Hanya orang yang pernah mengambilnya tahu bagaimana rasa hebat makan Multivitamin dari Shaklee.

Diperkenalkan Multivitamin terbaik dari Shaklee iaitu VITALEA. 

Vitalea bukanlah pengganti bagi makanan seharian kita, tetapi ia adalahpelengkap nutrisi kita sehari-harian. Ini kerana bukan semua orang mampu untuk mendapatkan keseluruhan nutrisi lengkap dalam satu hidangan. Ada yang sering pilih makanan segera yang diproses, dan ada yang tak sempat ambil makanan seimbang disebabkan tak cukup masa untuk makan.

Vitalea mempunyai 28 vitamin dan mineral lengkap yang diperlukan untuk badan. Badan yang mendapat vitamin dan mineral dari multivitamin terbaik ini akan lebih segar, lebih cergas dan mampu melawan penyakit kerana ia membantu membentuk imunisasi badan yang lebih kuat.



Vitalea: Multivitamin Terbaik
==================

[✔] 2 kali lebih antioksidan untuk mencegah kerosakan fungsi imun berpunca daripada radikal bebas
[✔] 2 kali lebih kalsium untuk pembinaan tulang
[✔] 2 kali lebih magnesium untuk mengekalkan rentak jantung, otot, dan fungsi saraf
[✔] 2 kali lebih Beta karotena untuk membentuk vitamin A yang lebih biopotent
[✔] 3 kali lebih selenium untuk melindungi paru-paru, kolon dan prostat
[✔] 3 kali lebih vitamin K untuk menyokong proses pembinaan tulang
[✔] 6 kali lebih boron untuk menyokong kesihatan tulang
[✔] 10 kali lebih Biotin yang menyokong proses pengeluaran tenaga




Testimoni 1



Testimoni 2



Testimoni 3


HILANGKAN GASTRIK

Gastrikkkss...
Makin lama makin ramai kena gastrik. lelaki, perempuan, semua boleh kena. Makan tak tentu masa dan makan benda tak khasiat punca ramai kena gastrik.

Orang yang kena gastrik akan rasa

  • sakit perut, senak, berangin atau pedih
  • tidak selesa, kembung dan sedawa berulang kali
  • rasa loya, muntah
  • hilang selera makan

Memang sakit, banyak benda tak boleh buat. Kerja pun rasa tak selesa. Mesti rasa nak baring je. Ada orang yang kena gastrik rasa lemau aje. Bila kerja kita tak fokus, banyak kerja tergendala. Ada yang tak sempurna dan banyak salah.

Rasa teruk kan?

Macamana boleh kena gastrik?



Sel perut kita akan hasilkan asid hidroklorik. Tujuan asid ni untuk cernakan makanan. Asid ni kuat tau, boleh hakis tangan dan kulit kalau terkena. Sakiiitt.

Perut kita pula ada lapisan perlindungan. Lapisan mukosa namanya. Dia lindungi perut kita dari terhakis dengan asid hidroklorik ni.

Bila jus asid terlalu banyak, lapisan mukosa ni akan terhakis. Itu yang menyebabkan kena gastrik.

Mula lah perut nak rasa angin, sedawa tak henti-henti. Lebih teruk bila rasa loya dan muntah. oh siksa sangat.


Set Gastrik Shaklee



Bagaimana Set Gastrik ini berfungsi?


ESP (Energy Soy Protein)

Iaitu protein berasaskan soya sangat bagus untuk pesakit gastrik. Kerana kacang soya mempunyai tahap pH iaitu kealkaliannya yang tinggi dan ia sesuai untuk meneutralkan perut yang berasid disebabkan asid hidroklorik.

ESP juga bertindak sebagai untuk menggantikan sel-sel yang telah terhakis dan digantikan dengan sel-sel yang baru.


Ostematrix

Mengapa pesakit gastrik perlu mengambil susu? Kerana bagi susu lembu adalah kurang keasidannya iaitu 6.4-6.8 pH menghampiri tahap pH neutral.

Dan ostematrix Shaklee mengandungi kalsium bagi mereka yang tidak gemar minum susu.


Peppermint Ginger Plus

Mampu untuk mengurangkan ketidakselesaan perut disebabkan kembung, rasa mual atau loya disebabkan mengandungi halia, jintan hitam, dan jintan manis. 


J0M KITA LIHAT TESTIMONI SELEPAS PENGAMBILAN SET SHAKLEE






KRIM SAPUAN ANAK-ANAK PELBAGAI GUNA

Krim Ajaib!

Ya. Herbal blend sangat ajaib ...
Ramaaaaiiii peminat krim ni rupanya. Ia ada banyak fungsi,


Krim pelbagai kegunaan ini memang mudah meresap dalam kulit tak meninggalkan kesan berminyak pun. Bau pun best je.

Herbal Blend Cream ini diperkayakan dengan ekstrak semula jadi sepertiRosemary, Chamomilla, minyak jagung, dan Salvia.Selain itu HBC ini bebas paraben tau dan satu tiub mengalami 4oz auatpun 113gram.

Selain untuk menghilangkan ruam, Herbal Blend Cream ini boleh digunakan untuk merawat:

1. Tumit kaki yang merekah ataupun pecah
2. Mengalami kulit gatal-gatal
3. Sangat bagus untuk demam campak iaitu menghilang kesan ataupun tanda demam campak.
4. Baik untuk ekzema
5. Bagi keselesaan pada badan terutamanya ketika demam.



Jom baca  Testimoni HOT tentang Herbal Blend





Monday, 13 June 2016

KURUS SEBELUM RAYA

Siapa nak join MISI KURUS SEBELUM RAYA kali ni?

Seperti yang ramai tahu, puasa adalah salah satu cara nak kurus dengan cepat
Nak lagi cepat turun, awak boleh ambil supplement tambahan utk memudahkan proses penurunan berat tu. Ada 2 produk yang kita boleh suggest awak ambil: ESP + Omega
ESP ni dari protein. Kalau protein dalam badan cukup, baru senang nak bakar kalori dalam badan tu .. bukan tu je, ESP ni pun bagus utk tenaga dan kawal selera makan. Yang bestnya, dia bantu utk shape up body awak juga  kulit pun jadi lagi lebih cerah dan gebu, parut pun takdeee. Haa sebab tu ESP ni all in one 😘
Omega Guard pula bagus utk bakar lemak sampai lapisan yang paling dalam. So takde la lemak degil dah lepas ni. Berat pun senang nak turun lepas ni, YEAY!! 
JOMMM...dapatkan sekarang...tebaikkkk...
 :) whatsapp 019-2653135

SET KECANTIKAN WAJAH

Assalamualaikum ❤️ Here's the combination of the PERFECT THREE for a PERFECT SKIN. Nak lagi flawless add ESP for a complete Beauty Skin Set.

VITAMIN C PLUS
- Perlindungan daripada sinar uv
- Mengurangkan kesan "sunburn" - Membantu prevent masalah jerawat degil
- Tona kulit menjadi lebih sekata
- Menggantikan tisu yang rosak dan menyembuhkan luka
- Mencerahkan kulit secara semulajadi (bukan muka sahaja yer) - Membantu masalah kulit sensitif seperti resdung dan eczema
- Mengatasi masalah jerawat nasi dan pasir
- Mengurangkan kedutan dan tanda penuaan
- Membantu menghasilkan kolagen dlm badan
- Kulit lebih glowing dan radiant

VITAMIN E (GRAPE SEED)
- Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas.
- Mengurangkan parut & masalah jerawat
- Menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat
- Mengatasi masalah whiteheads & blackheads
- Membantu mengurangkan eyebag
- Mengawal masalah kulit berminyak
- Mengatasi masalah jeragat
- Boleh buat sbg masker
- Melambatkan proses penuaan


Ada extra budget tambah ESP, ESP ni sebagai pelengkap sebab dia tinggi protein. Protein membantu menghasilkan collagen dalam badan yang seterusnya membantu memastikan kesihatan dan kecantikan kulit, awet muda gituuuu.

Yang mana ada jerawat pasir atau jerawat nasi tu boleh ambil Zinc Complex ni. Zinc Complex membantu mengecutkan jerawat dari dalam.

 whatsapp 019-2653135

Friday, 3 June 2016

CASIO SHEEN MURAH -PINK 3029

★★SHEEN PINK 3029★★ New Design 2016
.
Function Detail :
• 50-meter water resistance
• Day and date indicator
• Pink gold ion plated case
• Genuine leather band
• Sparkling SWAROVSKI ELEMENTS for hour markers
========================
.
➽ Dijamin 100% ORIGINAL, BARU dan BERKUALITI
➽ Harga terbaik & TERLAJAK LARIS !
➽ Jaminan pengedar selama 1 tahun dari Casio HQ Malaysia
➽ (Disertakan Sekali Warranty Card Casio Original)
➽ 100% jaminan wang dikembalikan jika bukan yang original
➽ Penghantaran PERCUMA seluruh Malaysia
➽ GST 6% Kami Tanggung untuk Bulan ini Sahaja !
.
.
Harga Biasa : RM1199
Harga Promosi : RM640 SAHAJA + FREE POSTAGE !
 FREE EXCLUSIVE CASIO SHEEN BOX ORIGINAL